Pissig? Wat je zegt!

gebroken smartphonesNatuurlijk ben ik pissig. Onrecht is mij aangedaan. En iedereen die mij ook maar een beetje kent weet dat juist onrecht een van de zaken is die mijn bloed doet koken. Mijn gekrenkte gevoelens gaan dan diep, heel diep. En die gevoelens uit ik dan ook, waar maar mogelijk. Schoppend, tierend en om mij heen slaand zal ik te vuur en te zwaard mijn gelijk halen. Mijn persoonlijke jihad ontketend zich tegen de aanrichters van deze krenking, te weten Van Kampen Groep en haar vazal, Meeuwesen Assurantiën.

Een typisch geval van cover your ass. Dat is het. Ook dit jaar kon mijn familie het zich veroorloven om op vakantie te gaan. Naar het land van zon, wijn, stokbrood en stinkkaas. Ja, door een geniale ingreep van mijn ega hadden wij de beschikking over een van alle luxe voorziene Manoir, tegen 0 euro aan kosten. Heel mooi. Met de Saab Cabrio volgeladen met kleding, kinderen en zelfs de hond zouden wij gaan genieten. Maar, ons is Nederlander, dus… snel nog even een reisverzekering boeken. Via de tussenpersoon, want ik wil zelf geen gezeik met verzekeringen of dergelijke. Daar hebben anderen weer voor geleerd, dus omdat ze aan mij dan een grijpstuiver verdienen mogen zij dat afhandelen voor me.

Voor de vakantie een telefoontje dan maar naar Meeuwesen assurantiën uit Zeewolde, want die incasseren al een paar jaar voor het beheer van mijn verzekeringsportefeuille. Na wat heen en weer gedoe over de autoverzekering eventuele dubbele dekking etc. opdracht gegeven om het volgens afspraak te regelen, inclusief het opsturen van het ingevulde formulier (met incasso machtiging). Via VKG bij de Europeesche. Kat in het bakkie, niets spannends.

Normaliter ontvang ik een factuur die automatisch geïncasseerd wordt van mijn rekening. De andere polissen lopen tenslotte ook bij VKG. Maar in dit geval gebeurde er niet. Helemaal niets. Nu weet ik niet of mijn lezers zich tijdens hun vakantie bezighouden met het checken van de bankrekening, ik niet in ieder geval…..

Maar, eerlijk is eerlijk, na afloop van de vakantie heb ik gebeld met Meeuwesen. Jongens, kan het kloppen dat er geen afschrijving heeft plaatsgevonden van mijn rekening? Oh, Nou, Euh…. Dat moet ik dan even nakijken.

Ja kijk dat maar even na, want ik heb ook schade geleden tijdens de vakantie. De beide smartphones van mijn jongens zijn namelijk gevallen en van beide is het glas stuk. Een total loss, want die telefoons kosten 129 euro per stuk, en daar kan je ze niet voor maken. Moet dat op de reis of op de inboedel als het al geclaimd kan worden….

En binnen viel de e-mail, op 7-8-2014. Met een factuur gedateerd op 10-7-2014, maar wel aangemaakt op 7-8-2014 om 10:41u. Euh, discrepantie????

Vervolgens een e-mail. Of ik even wilde bewijzen dat ik op reis ben geweest. En weer een e-mail. Doe ons even de telefoons. Hallo… waar zijn we hier mee bezig VKG? Nee, ik heb geen boekingsbewijzen of vliegtickets. Ik heb wel afschriften van mijn creditcard van de Franse tolgaarders en lokale benzineboeren.

En nee, ik heb geen zin om smartphones, gevuld met persoonlijke informatie naar jullie op te sturen. Tussenpersoon, regel dit… wat een gezeik, wat een gedoe… worden jullie voor betaald. En vervolgens, midden in het gedoe een aanmaning om te betalen. Hoezo betalen? Ik heb jullie factuur pas op 7-8 ontvangen. en nog een aanmaning, zelfs gevolgd door een telefoontje van Meeuwesen. Of ik de telefoons al had gestuurd en of ik de factuur al had betaald. Ja, op beide vragen. Op 2-9 heb ik betaald. Keurig binnen 30 dagen na ontvangst van de factuur. Ondanks jullie gezeik om telefoons en reisbescheiden. Ik ga toch zeker geen 152 euro betalen om niet op reis te gaan….

Maar het mooiste moet nog komen. Op 15-9 komt de afwijzing, overigens door een andere persoon bij Meeuwesen, van de claim. Namens VKG omdat ik de factuur te laat betaald heb…… Stoom! Vulkaan eruptie! Ik heb netjes betaald, ben ondanks het gedoe en gezeur rustig gebleven en dan gaan jullie bij VKG me, met behulp van mijn assurantie tussenpersoon die dus voor mij bezig zou  afwijzing claimmoeten zijn, me op een dergelijke manier weg proberen te zetten? Verkeerd gedacht! Telefoon gepakt en wat zegt de tussenhandelaar? Wij moeten nog maar eens nadenken over onze relatie…. Ja, verdomd! Dat moeten we inderdaad maar eens gaan doen. Hier, een gaskraan. Voor jou 20 anderen, die wel voor mijn belang willen gaan.

Twitter maar eens ingeklommen, belletje gepleegd naar VKG (oh, wat is jullie betalingstermijn? Oké, 30 dagen, mooi zo.) Leuk meisje daar bij VKG hoor, alleraardigst. Toch maar via de regels spelen dan. Omdat het een aardig meisje was. En omdat de twitterfiguur daar ook wel sympathiek overkwam.

Jammer genoeg werkt er bij VKG ook een claimduiveltje. Diezelfde die waarschijnlijk heeft verzonnen dat je moet bewijzen dat je op reis bent geweest en dat een total loss verklaring van de importeur nan de telefoons niet voldoende is. Maar de claimduivel, (A.B) himself is daar niet zo slim. In mijn kleine lettertjes staat iets over betaling, dus hup weg die claim. Dat er dubieuze zaken zijn gebeurd en dat hij al allerlei regeltjes heeft gehanteerd om maar niet uit te hoeven keren is tot daar aan toe, maar dat die zak vol blijft houden… dat kan toch zeker niet. Hij dacht vast:”Nou grijp ik hem! Met mijn kleine lettertjes.” Nou sukkel, mis! Nou grijp ik jou, en je hele toko erbij. Inclusief de tussenpersoon die voor mij mijn verzekeringszaken behoorde te behartigen maar een vies spelletje heeft gespeeld in deze hele onfrisse affaire.

Maar dit geeft niet hoor. Voor de claim van 2x 129 euro heb ik nu heel veel plezier aan een prachtig project. Nederland op alle mogelijke manieren waarschuwen dat er rare dingen gebeuren bij VKG. En dat je jezelf vooral niet moet laten adviseren door Meeuwesen. Want als het fout gaat (en dat gaat het, ook dat heb ik zwart op wit) dan ben je ineens niet de juiste klant voor deze club.

Nog even op een rijtje:

  • 7-7 getekend aanvraag formulier + incasso machtiging gemaild naar Meeuwesen
  • 7-8 claim formulier ontvangen samen met geantidateerde rekening (beveiligde PDF aangemaakt op 7-8)
  • 13-8 herinnering?
  • 27-8 laatste aanmaning?
  • 2-9 betaald
  • Tussen door de nodige e-mails met meeuwesen over bewijzen ed.
  • 15-9 afwijzing claim.

Kom er maar in. Bewijzen digitaal beschikbaar. KiFiD klachtenformulier, Ombudsman, Koude Douche voor Meeuwesen, Tros Radar voor de hele bups en op aanraden van een Twitter relatie ook deze link maar eens doorsturen naar UwGeldwinkel.nl!