Klantvriendelijk? M’n Hol!

Zomaar een woensdagochtend in Almere-Buiten. Samen met Bas (5jaar en schattig lief) een vriendenboekje kopen. Nu begint mijn kind al te mekkeren als we de Bart Smit naderen en mijn pinpas te smelten, dus daar ga ik als het even kan niet naar binnen. Daarom, verwachtend een groter assortiment aan te treffen, naar de Bruna.

Iedereen die met een kind wel is gaan shoppen weet dat er onvermijdelijk een moment komt dat de kleine gebruik wenst te maken van het toilet. Openbare toiletten zijn er niet te vinden in ons lokale excuus voor een winkelcentrum. Dus Bas, beleefd en netjes, naar de winkelbediende, een oudere dame. “Mevrouw, heeft u hier een WC?” en nu dan het staaltje van klantvriendelijkheid….. Nee, dat mag niet. letterlijk “U moet maar een cafe opzoeken, is beleid”. Ja hoor, met een klein kind, dat past zegt dat hij moet plassen als het water tot z’n voorhuid is gestroomd nog even een cafe ingaan. Dat gaat dus niet lukken. Eigenlijk had ik hem daar ter plekke tegen de kassa aan moeten laten wateren, maar ons bent netjes en Bas wil niet in een natte broek lopen.

Snel naar de kleermaker/sleutelmaker/schoenemaker aan de overkant gelopen. “Mereba, hoe is het? mag de kleine even gebruik maken van het toilet?” antwoord:”Tuurlijk, achterin.” Niks gezeur, loop maar door. niet vragen of u hier wel wat gaat kopen, helemaal geen voorwaarden, gewoon menselijk (en heel vriendelijk) ga je gang. Daar kom ik dus graag een keer terug om m’n schoenen te laten verzolen of een rits te laten vervangen.

Bij de Bruna hebben ze vast vriendenboekjes, maar ik hoef ze niet meer. Ik ben naar de Read Shop gegaan en heb daar voor Bas een prachtig vriendenboekje gekocht (van Avatar, kei-gaaf Pap) en ook nog een velletje stickers. Totale kosten, 7 euro nogwat. Bas blij en pap ook.

Bij de Bruna zien ze mij niet meer, wat een horken, of het nu beleid is of niet maakt mij niet zoveel uit. Het is de toon die de muziek maakt en ik vindt het gewoon niet getuigen van enig inlevingsvermogen in de positie van je klant. Je weet nooit wat die klant te besteden heeft bij jouw bedrijf. In mijn geval zijn dat ongeveer 2-3 boeken per maand en nog wat kantoorzooi en potloden voor de kinderen. Dat is toch een kleine 1.500 euro per jaar maar niet meer bij de Bruna!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *