"Ledigheid is des duivels oorkussen"
Je kent ze wel: van die geborduurde wijsheden op vergeelde stof, of Delftsblauwe tegeltjes met kromme levenslessen. Ooit hingen ze waarschijnlijk bij je opa of oma aan de muur. Of misschien romantiseer ik het verleden ondertussen gewoon omdat ik zelf ouder word. Hoe dan ook, ik begin me te vervelen als ik mijn brein te lang op spaarstand zet. Zodra mijn gedachten te lang alle kanten op mogen dwarrelen zonder richting, begint er iets te borrelen. Meestal iets onhandigs. Maar soms ook iets bruikbaars.
Sinds mijn laatste trip naar Marokko en het collectief in de ijskast zetten van een van onze plannen — onze investeerders vonden het ‘niet het juiste moment’ — ben ik aan het freewheelen. Ongefocust, zou je kunnen zeggen. En juist in die vage, richtingloze ruimte ontstaan er dingen. Eén van die ideeën viel bijzonder goed bij mijn klankbordgroep. Verrassend goed, zelfs.
Ik houd me voorlopig aan het adagium van een van mijn Marokkaanse partners: “Vertel niets, want dan kijkt het boze oog mee.” Dus ik laat nog niet het achterste van mijn tong zien. Wat ik wél kan zeggen: dit keer sla ik een totaal andere weg in. Geen toerisme, geen villa-projecten, geen luxe conciërgediensten voor gefortuneerde buitenlanders. Nee, dit keer duik ik in iets heel anders — de verzorgingsbranche. De beautymarkt.
- Maar, waarom schrijf ik dan een stukje alhier, en verspreid ik dat ook nog eens via de sociale media kanalen (en, delen mag - graag zelfs)? -
Mijn klankbordgroep zit eigenlijk gewoon heel dicht bij huis. Ze zijn mijn bevliegingen wel gewend — sterker nog, ze reageren zelden nog neutraal op mijn plotselinge ingevingen. Dat heeft z’n charme, maar het is ook de reden dat ik nu op zoek ben naar een frisse blik van buitenaf. Vrouwen (en mannen) die zichzelf graag af en toe trakteren op een moment van luxe. Mensen die een premium ervaring waarderen.
Voor die mensen heb ik iets bijzonders: een nieuw welzijnsproduct dat binnenkort gelanceerd wordt. Voor nu gaat het alleen om het product zelf, maar op termijn mogen testers ook feedback geven op de verpakking, het online bestelproces en het verhaal erachter. Kortom, ik zoek mensen die willen testen, meedenken — of gewoon willen lachen om mijn idee.
Lijkt je dat wat? Laat dan van je horen. Reageren kan gewoon onder de post op Facebook of Instagram.