Bart Smit, een drama in Almere Buiten

Vandaag per e-mail systeem op de Bart Smit website verstuurd

Jammer genoeg heeft u op uw website geen kopje klachten. Vandaar dat ik het maar eens via deze weg probeer. Ja, ik wil een klacht indienen, al was het maar om lucht te geven aan het gevoel van uiterste frustratie.

Vandaag met mijn 2 zoontjes (van 5 en 7, dus precies in uw doelgroep) naar het filiaal van Bart Smit in Almere Buiten getogen om aldaar de centjes van Oma om te zetten in een speelgoedje. Beide heren hadden namelijk 10 euro gescored, die papa met een extra euro had aangevuld, samen dus 11 euro per (pers)zoon. Nu staat dat winkeltje altijd stampvol, lees te vol, met zooi uit China of andere lage lonen landen, maar goed, de boys wilden de brandende euro’s laten rollen.

De een koopt een kado van € 6,95 (waar nog 10% korting van afgaat) en de ander een kado van € 7,50. Volgens mijn berekening (heel eenvoudig) heeft de een dus nog € 4,75 en de ander dus nog € 3,50.

Jammer, maar bij de Bart Smit in Almere Buiten werkt dat niet zo. Daar heeft de oudste (met het kado van € 7,50) inderdaad nog € 3,50, maar de jongste komt een euro te kort. Hoe het kan? De kassabon klopte al niet (stond een Bart Smit tas op die gratis hoort te zijn) en de kassa jongedame raakte aardig verward omdat de heren zelf mochten afrekenen en dus ook hun wisselgeld zelf mochten hebben (voor in het spaarpotje). Het geld voor de tas (en de 5 cent die te weinig was teruggeven) kreeg ik overigens wel terug, maar de euro was en bleef weg. Volgens de bedrijfsleidster was Bart Smit namelijk niet verantwoordelijk voor wat mijn kinderen met hun geld deden. Nee, dat is Bart Smit niet, maar wel als de afrekening niet klopt.

Waar ik echter nogal kwaad om ben is het feit dat zowel de dame achter de kassa als de bedrijfsleidster beiden de schuld afschuiven op een klein kind, en de arrogantie waarmee met een betalende klant wordt omgegaan. Nee, de dames op minimumloon maken geen fouten, dat doen die vervelende kinderen die hun zakgeld komen spenderen in uw winkel. En vooral die vaders die er bij zijn, wat zijn die lastig zeg.

U raad het vast al, in het betreffende filiaal van uw keten zal ik mijn geld niet meer besteden. En u raad ik aan om te bedenken dat een klant houden ongeveer 80% minder kost dan een nieuwe klant te winnen.

Eén reactie

  1. Wij hebben uw e-mail ontvangen en danken u hiervoor.

    Bedankt voor het kenbaar maken van uw teleurstellende ervaring in de winkel, Almere Buiten.

    De functie als caissière is uiterst belangrijk. Een kassa afhandeling behoort uiterst zorgvuldig afgehandeld te worden zodat misverstanden als dit voorkomen kunnen worden, als het misverstand toch ontstaat, is het gezien het geringe verschil chique als de winkelier het verschil uitbetaald, dit buiten de vraag waar het eventueel fout is gegaan.

    De rayonleiding van dit filiaal sturen wij een kopie van uw klacht toe om dit met de leidinggevende te bespreken. Wij hopen zodoende dergelijke misstanden in toekomst worden voorkomen.

    Namens de organisatie onze excuses voor de negatieve ervaring.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *