Brieven schrijven naar je klant.

Brieven, een dwingend briefje van het AMCHoera, een nieuw topic.

Brieven Schrijven, of meer specifiek: “Schrijf eens een brief naar je klant”.

Voor veel organisaties is dat best wel een probleem. Toen ik dit voorbeeld (persoonlijke gegevens verwijderd, anders staat er straks een rij bij de MRI) ontving stonden mijn haren recht overeind. Hallo, ik ben je klant hoor. Ik dien helemaal niks. Dat heeft me aan het denken gezet. Kan dat niet beter? Tuurlijk wel. 

Beste [naam]

Het is gelukt. U bezoekt binnenkort de afdeling [Radiologie] in ons ziekenhuis voor een [MRI van uw thorax]. Wij hebben voor u de de volgende afspraak gemaakt: 

Datum: [dd:mmm:jjjj]
Tijd: [xx:xx uur] 
Afdeling: [afdeling]
Locatie: radiologie, C1, wachtkamer 6.

Voor uw gemak hebben wij een interne routebeschrijving bijgesloten. Die kunt u ook nog vinden op onze website (www.amc.nl) zodat u kunt inzoomen op uw route.

Voor uw onderzoek zullen wij de bijgesloten vragenlijst met u doornemen en bent u in de gelegenheid om vragen te stellen over de MRI. Om vertragingen in uw onderzoek te voorkomen verzoeken wij u de vragenlijst compleet ingevuld mee te nemen. Tijdens dit voorgesprek zullen we ook een aantal noodzakelijke gezondheidsvragen stellen.

Wilt u aan de volgende zaken denken:

  1. Uw verwijsbrief (als u die heeft. Het kan zijn dat de behandelende arts van het AMC deze al direct heeft opgestuurd voor u)
    Uw AMC patiƫntenpas (als u die niet heeft kunt u die laten maken bij de patiƫntenregistratie. U vind de balie daarvan bij de ingang van het polikliniek gebouw.)

enzovoorts. 

Ik ga zo bellen met het AMC om de afspraak om te zetten. Eens kijken wat ze ervan denken.