En we hebben er weer een…. Een geweldige klantvriendelijke organisatie die glashard liegt tegen haar klanten. Oh Ja Jeroen? Vertel eens… wat heb je nu weer te zeiken?

Kijk om te beginnen eens naar deze vermakelijke reclame. Leuk hé. Kek muziekje en een arme kerel die letterlijk z’n ballen uit z’n broek loopt om de cadeautjes voor de verwende kroost en/of eega nog op tijd binnen te halen. Dat zal mij dit jaar niet gebeuren dacht ik nog.

Vandaar dat ik de fel begeerde Nintendo DS Lite bij Bol.com heb besteld. Lekker makkelijk vanuit mijn luie kantoorstoel. Direct betaald via Ideal. Op de website van Bol staat dat wanneer ik hem voor 21:00u bestel de volgende dag wordt geleverd.

Ik zat dus gisteren in blijde verwachting naast de gleuf in de deur om aldaar de postbode te ontvangen. Nu kwam de postbode wel, maar die had alleen maar reclame van de grootgrutter die op de kleintjes let (al lang niet meer) bij zich. Wat raar… zou er iets zijn misgegaan?  Eerst controleren op het net wat de orderstatus is: Wordt Verwerkt. Hoezo? Wat? Laten we in het lulijzer klimmen en de 0900 jongens en meisjes van Bol eens bellen. Voor  slechts 15 eurocent per minuut.

Goedenavond, met meisje huppeldepup van Bol.com waarmee kan ik u van dienst zijn? Ja… goedenavond met mij. Ik had vandaag de bestelde Nintendo DS met bestelnummer zusenzo verwacht. Wat is er fout gegaan? Ja, meneer het spijt ons maar we hebben de inkoop te laag ingeschat en de leverancier is te laat met leveren. Ja? En? Wat heb ik daarmee te maken? Op jullie site staat toch: voor 21:00u besteld…. Ja meneer, dat is een foutje. Ooh. Wanneer mag ik dan het kado verwachten? Ja, ze zijn vandaag weer binnen gekomen, maar het is erg druk bij ons… en bij de KPN ook dus dat kan ik niet garanderen. Ik zal het even aan een collega vragen… (weer 15 eurocent) Ja, meneer dat kan wel maandag worden. Dank u mevrouw, dat helpt en verduidelijkt.” Nou niet, maar wat moet je verder met zo’n meisje van het call centre? Die kan er ook niets aan doen en zit daar ook maar voor het minimumloon een beetje sinterklaascentjes bijeen te harken.

Kijk, ik noem dit dus gewoon misleiding. Voorgeven dat iets op voorraad is en het toch niet hebben. En wel vast vooruit betalen, want dan hebben we helemaal onze klauwen in uw vlees gehaakt en zie dan maar eens van ons af te komen. Maar volgens de algemene voorwaarden van Bol.com mag dat. Kijk maar op de website en lees artikel 4.1.

En ondanks dat Bol het mag van Bol en ondanks dat ik mijn geld terug kan claimen voel ik me toch gewoon genaaid. Want ik wilde juist zonder al dat gedoe de Nintendo bestellen. Bij die leuke winkel, die van die leuke reclame maakt over wat anderen allemaal fout doen. Maar ja, in die reclame vertellen ze niet dat die anderen liegen… en dat doet Bol dus wel! keihard, want tot op dit moment staat er gewoon nog naast het artikel: vandaag voor 21:00u besteld, morgen in huis. Kijk maar naar dit screenshot.

De vuile vieze bedriegers.

Update: een e-mail van Bol.com:

Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 69xxxxxxxx helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.

Titel: Nintendo DS Lite – Zwart Voordeelbundel – Unknown
Aantal: 1

Wij doen onze uiterste best om bovenstaand(e) artikel(en) alsnog zo spoedig mogelijk op het door u opgegeven adres te laten bezorgen. Wij kunnen u helaas geen inschatting geven van de nieuwe levertijd.

Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld. 

Update 2:

Toch nog even gebeld met de 0900 ploeg nav het e-mailtje…. “Ja die leverancier, die levert niet snel genoeg uit. Maar we kunnen het overzetten naar een andere afdeling, die dan gelijk contact opneemt met de leverancier. U mag ook de order annuleren, en dan krijgt u binnen 1 tot 2 weken uw geld terug.”

Hoezo binnen 1 tot 2 weken? Ik heb betaald via Ideal, dat staat per direct op jullie bankrekening. En dan moet ik, als ik de order annuleer 1 tot 2 weken wachten op mijn geld? Hoe vaak denken jullie dat ik 150 euro kan vrijmaken om een kado te kopen? Wacht ik leidzaam maar eens af wat de andere afdeling kan doen. Neuh… niet ik.  

Vandaar dus dat Nintendo ook maar een belletje kreeg. Leuke vent Gerard… beetje verbaasd over hoe ik hem aan de telefoon had gekregen maar ach. Hij kan geen uitspraken doen namens Bol. Nee dat snap ik, maar duw effe zo’n ding in een doos en stuur die op naar me joh. Ook daar kon hij niet aan beginnen. en dat is jammer. voor mij!

Ik ga toch eens kijken wie ik nog meer kan spammen over de praktijken van Bol.

Update: Geannuleerd en lekker bij de Mediamarkt gehaald. Wat een deceptie dat Bol.com (waar ik nooit meer kom)